del 4

Efter en heldag på stranden låg jag soltrött och utmattad på sängen och sa gång på gång ''vad ska jag ha på mig''.
Sofia stannade upp i sin rusning och tittade på mig med allvarliga och beslutsamma ögon.
- Vad är det? frågade jag
- Ta på dig vadfan som helst innan jag får ytterligare en impuls att hoppa ut genom fönstret! hon skrattade till när hon gick in i badrummet. Snopet klev jag upp ur sängen och drog fram ett par blåa jeansshorts och ett kort, löst, vitt linne. Håret vara halvlockigt och svallade snyggt ner på ryggen. Jag log mot min spegelbild, jag skulle nog lyckas få grabben på fall.
Sofia kom in i rummet nysminkad och fräsch, tog på sig en luftig, blommig klänning och lätt hennes också lockiga hår svalla ner på ryggen. Hon posade överdrivet och gjorde fula grimaser som fick oss båda att brista ut i ett hejdlöst skratt medans vi ramlade ut på balkongen med vinet i ena handen.
- Jävlar vad dethär är underbart, sa jag och tog ett bloss från min nytända cigarett.
- Jag kan inte mer än att hålla med, svarade hon med en medstämmande nickning.
Några minuter senare stod vi och väntade på två främlingar, utanför en restaurang i Spanien, då två händer plötsligt rubbade min syn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0