del 5

Halvfull och förvirrad tog jag bort händerna och vände mig om. Där stod han med ruffsigt hår och blåa, sprudlande ögon.
-Hej! han log med hela ansiktet. Vad fin du är! Komplimangen fick mig att rodna.
- Hej, tack! Jag log. Ska vi gå vidare?
- Absolut! Han tog i hand med Sofia liksom hans vän, Erik, gjorde med oss båda.
Skrattandes och stojandes snubblade vi fram på gatorna tills vi hittade en restaurang som passade oss.
Cigaretter tändes, vinflaskor dracks ur, god mat förtärdes och jag tror det var det roligaste jag haft på länge.
Hela kvällen spenderade vi på restaurangen. När klockan var tre gick vi därifrån och Henkes arm låg på mina axlar.
- Ska vi gå till stranden? frågade han mig tyst.
- Det tycker jag! att jag var berusad var det ingen talan om, men hans grepp kändes tryggt.
Sofia och Erik gick in på en klubb medans Henke och jag fortsatte ner mot stranden.
Vi gick längs med sandbanken, barfota medans vågorna skvalpade mot våra fötter.
- Är inte dethär livet? frågade han mig med läpparna mot mitt hår.
- Mm, viskade jag och tryckte mig närmare hans varma kropp.
Plötsligt stannade han. Hans hand smekte min kind. Hans läppar sökte efter mina. Där stod vi, halvt berusade på en strand i Alicante och kysstes i soluppgången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0