del 2

Han tog min hand och förde mig till en port på andra sidan gatan. Hans fingrar slog vant in koden på de gråa knapparna och dörren gick upp med ett klick.
-Puh, vilket skyfall! utbrast han medans han tröck på lysknappen. Är det säkert att det gick bra?
-Ja, jag tror det. Jag ljög. Smärtan i händerna och knäet började uppenbara sig och regnet gjorde mig frusen.
Efter tre trappor upp öppnade han en dörr och släppte in mig i en lång hall med en garderob med glasad skjutdörr.
-Kom in, sa han. Han tände lyset och sparkade av sig skorna. Han ledde mig till toaletten. Vill du ha hjälp?
-Nej tack, det går nog ändå. Jag log tacksamt och skämdes mer än någonsin. Här stod han, den snyggaste man jag någonsin sett med brunt hår och grönbruna ögon iklädd blåa jeans,en grå munkjacka och en svart tshirt som blottades i den glipa munkjackan lämnade öppen, och tittade på mig så otroligt gulligt med ett slags oroligt leende. Men skulle jag kunna få låna lite kläder?
-Absolut! Jag letar fram något. Vill du ha te förresten?
-Öh..ja tack! Jag blev helt knäsvag när han vände sig om vid dörrkarmen och tittade på mig och log. Han log ett leende som skulle få vem somhelst att falla. Jag var tvungen att vända bort blicken och kollade ner på mina såriga händer.
Tio minuter senare satt jag med plåstrade händer, i en främmande mans kök, i hans kläder och med en tekopp i handen. Den främmande mannen hette Kim.

to be continued..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0