del 1

härmed börjar historien.

En vanlig sommarkväll. Det hade börjat blåsa och moln stockade sig framför stjärnorna. Jag drog min blåa kofta tätare omkring mig och huttrade till. Med en ängslig blick upp mot den nu mullrande himlen ökade jag på stegen. Och mycket riktigt två sekunder efter öppnar sig himlen och regnet öser ner. Precis min vanliga tur!
Springandes i regnet kunde jag inte se vart jag satte mina fötter och kände hur fötterna tappade greppet om den blöta asfalten och jag föll. Jag drog en djup suck och orkade inte ens fundera på ifall någon sett mig. Då hörde jag snabba steg och plötsligt såg jag ett par fötter. Svarta tygskor som tillhörde en man.
-Hur gick det? en orolig mörk röst. Jag tittade upp på honom, kikade lite under lugg och drog efter andan.
-Ehm..öhum..ja, fick jag generat ur mig. Han var bland det snyggaste jag sett. När han hjälpte mig upp såg jag att han var ungefär lika drypande våt som jag. Det droppade ifrån hans lugg som han inte lyckats skyla med den gråa luvtröjan som han hade på sig. Han kollade på mig med sina grön-bruna ögon fortfarande med sina varma händer mot mina axlar.
-Är det helt säkert? Han såg orolig ut och jag kände hur det stack i handen. Jag såg ner på mina händer och såg ett skrubbsår som blottades.
-Haha jo bortsett från lite skrubbsår, fnissade jag. fy vad jag skämdes!
-Haha, innan vi blir ännu mer blöta, vill du följa med upp? jag bor precis här. Jag kände hur hjärtat bultade i bröstet.
-Hehe..ja om det är besvärligt. Åh vad jag hatade mig själv i sådana situationer. Han är bara en snäll kille som hjälper virriga brudar när de ramlar på gatan i regnet.


to be continue..

Kommentarer
Postat av: Jhimmie

väntar med spänning ;)

2010-07-29 @ 16:18:32
URL: http://jhimmiebjurden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0