del 9

Och där snubblade jag fram på gatan i den ljumma sommarkvällen med tårarna drypandes nerför mina rosiga kinder. Tröttheten nådde mig samma stund som jag tog tag i dörrhandtaget på lägenheten och jag ramlade in. Tårarna hade slutat rinna för stunden och jag kollade mig själv i spegeln. Flyttade en blond hårslinga bakom örat. Hur länge skulle jag orka?
När jag somnade kom mardrömmen tillbaka och jag vaknade klockan fyra. Jag kände ingen mening med att ligga kvar i den varma sängen och vrida på mig varje gång mardrömmen kom tillbaka så jag tog mitt ciggpaket och min ipodspelare och satte mig på balkongen. Jag tände ciggen och slog på ''Insekter'' med kent. Tankarna irrade omkring i mitt huvud men några ord i låten tycktes tränga in i mitt huvud. Jag tog ett bloss av cigaretten och kollade ut över Norrköping. Himlen var rosa och solen tycktes vara påväg upp. Allting var så tyst och stilla och jag hade nästan slutat tänka på grund av den vackra utsikten över alla hus. För ett ögonblick kände jag hur orken bara föll ur mig, jag som aldrig låtit mig bli nerbruten förut. Orden som jag uppmärksammat innan fastnade i huvudet och gick runt, runt. Jag släckte min tredje cigarett och gick in. Jag visste vad jag var tvungen att göra.

fortsättning följer till sista delen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0