del 7

Nästa dag ringde jag honom och proceduren upprepade sig. Vi sågs inte varje dag, men näst intill. Jag skrattde mer, var lycklig, trots att förhållandet inte var speciellt offentligt. Från att vara kär övergick till att vara förälskad, förälskelsen övergick sakta till kärlek. Det var en känsla jag aldrig någonsin känt förut. Vi pratade, skrattade och kysstes, höll oss mest hemma. Och jag trodde jag visste allt om honom, men jag hade fel.
Det hade gått ungefär två månader och jag satt hemma i min vita soffa och smuttade på en kopp varm te. Klockan var tio på morgonen, en lördag. Min mobiltelefon ringde med sin gälla ton.
- Hallå där, svarade jag med ett leende.
- Hej, sa han, kan du komma över? Hans normalt säkra, lugna röst var nervös och skärrad.
- Ja.., jag tvekade, är det något som har hänt? Jag kände en orolig klump i magen.
- På sätt och vis, kan du komma nu? oron och nervositeten var nu uppenbar. Inom tio minuter var jag hos honom. Den välbekanta lukten av lacoste parfymen, hans muskulösa armar runt min kropp och de mjuka läpparna mot mina.
- Vad är det som har hänt? frågade jag försiktig. Nyfiken och orolig över vad det var han ville ha sagt.
- Jag har inte varit riktigt ärligt mot dig, började han. Men innan du säger något, låt mig tala till punkt, okej?
Jag nickade stelt. Orosklumpen i magen växte sig allt större och det blev svårare att andas. Han började.
- När jag träffade dig föll jag för dig direkt. Efter våran första natt i köket blev jag näst intill förälskad och jag ångrar ingenting av våra två månader. Men..jag har en flickvän och en dotter. Det är meningen att jag ska flytta till dem om en månad och de kommer hit om en vecka. Flytten kanske inte blir av, för jag har funderat under dessa två månader och du får mig att känna på ett sätt som inte hon gör. Vill du stanna hos mig?
Jag kunde knappt tro vad jag hörde. Det blev tungt att andas och tårarna brände bakom ögonlocken, jag skakade på huvudet.
- Varför har du inte sagt något? viskade jag. Hans röst skar sig när han svarade.
- För att jag älskar dig på ett sätt jag aldrig älskat någon annan. Han tog min hand och jag kämpade inte emot. Jag orkade inte, nickade bara och lät honom kyssa mig. Jag lät honom berätta allt för mig och övertala mig att stanna, lät hans armar krama mig, hans kyssar smeka min hals. Det var första gången vi älskade.


fortsättning följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0