del 5

''Inga lyckliga slut, så glöm alla sagor och låt fyllorna slåss om det lilla som lämnats kvar. Låt det va'' lät Joakim Bergs röst ifrån en dämpad cdspelare när jag kom in i köket.
-Så du lyssnar på kent? frågade jag intresserat. Killen var snygg OCH hade bra musiksmak.
-Mja, dagar som idag gör jag det. han stängde av musikspelaren och log. Vi behöver inte lyssna.
Jag gick fram till cdspelaren och tröck på play, höjde volymen och log mot honom.
-Jag tycker om Jockes djupa texter. Stäng aldrig av mitt i en låt! Jag kollade på honom med låtsad stränghet.
Han log igen. Det vackra leendet med hela det underbara ansiktet. Och tiden bara flöt iväg. Jag skrattde och pratade som jag inte gjort på länge. Han berättade om hans liv, hans jobb och de mest personliga saker man kan tänka sig. Ibland rodnade han, kollade ner och smekte bort den bruna luggen från ansiktet. Det fick mig att le ännu mer.
-Du är väldigt söt när du ler, sa han utan förvarning. Nu var det min tur att rodna och titta ner.
-Tycker du? frågade jag blygt. Jag kikade upp försiktigt och såg att han betraktade mig.
-Ja det gör jag..väldigt söt. Han skrattade till och reste sig upp. Kom så sätter vi oss i vardagsrummet.
Med en snabb koll på klockan såg jag att tiden flutit iväg för mycket även idag. Och inatt behövde jag verkligen en djup sömn.
-Det vore jättetrevligt, men jag har ett jobb att sköta även imorgon. Jag reste mig upp och stod så nära honom att jag kunde känna hans andedräkt mot min panna. Pulsen rusade och jag kände hans hand under min haka. Innan jag visste ordet av drunknade jag i en djup kyss med den snyggaste mannen jag någonsin sett.

to be continued..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0