del 3

Jag vet inte hur länge jag satt där. Tiden bara gick medans praten och skratten föll mer och mer naturliga för varje minut som gick. Han måste vara en drömprins. När jag slutligen tittade på klockan förvandlades transen till trötthet. Klockan var fem och jag måste suttit där i flera timmar.
-Oj, va mycket klockan är! utbrast jag. Han kollade på klockan och instämde. Jag måste nog gå.
-Okej, du vill inte stanna över natten då? det såg nästan ut som att han bad mig.
-Inte inatt, tyvärr. jag log ursäktande och reste mig upp. Jag ska till jobbet imorgon. Nu stod jag i hallen med mina blöta kläder i en påse. Jag lade handen på dörrhandtaget.
-Men får jag träffa dig igen? frågade han. Jag kunde inte tro mina öron, pulsen bultade så hårt att jag var tvungen att ta ett extra andetag.
-Ehm..ja du måste ju ha tillbaka dina kläder, sa jag och log så självsäkert jag kunde i mitt nuvarande tillstånd. Jag kommer förbi någon dag snart.
-Bra, sa han leende och gav mig en varm kram. Den blev lång och han luktade gott. Regn, parfym och tvättmedel. Jag drog in hans doft genom näsan i ett långt andetag och släppte.
-Hejdå!
-Hejdå.
Jag öppnade dörren och gick ut. Glädjeskuttet kom nästan för tidigt och gav mig adrenalinet till min korta promenad hem. Hela vägen hem gick jag med ett leende på läpparna och hans tilldragande ansikte i tanken.Jag höll på att bli kär.


to be continued..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0